onsdag 2 januari 2013

Nyåsföresatser

 Så här mycket snö var det i februari 2010. Undrar hur det kommer att se ut i år? Det visar sig.
 


Nytt år med nya föresatser. Bättre med föresatser än löften som kan vara svåra att hålla.

1. Mer motion
2. Mindre godis
3. Rensa i röran

Första halvåret förra året var vi duktiga med promenader och dans. Andra halvåret blev det mycket sämre. Jag kom i gång väldigt bra med gå/jogga, men sen klämde jag tån och kom aldrig riktigt igång igen. Ska nog försöka ha en stående tid på gym. De kilon som jag gick ner har jag gått upp igen och det känns inte riktigt kul.

Godis! Finns det hemma blir det snart slut. Bäst låta det vara kvar i affären tills det blir något riktigt festligt tillfälle som påsk, jul eller nyår eller....

Hobbyrummet är i stort sett lika rörigt som förra året. Det är så mycket som ska gås igenom och jag har prioriterat andra saker. Nu är det verkligen dags att ta itu på skarpen!

Svara på brev till de få brevänner jag har kvar inom rimlig tid och skriva lite oftare på min blogg är också något att tänka på.







2 kommentarer:

  1. Lisan - du läste väl att man står sig bättre mot ohälsa om man har lite övervikt än om man är smal. Aktiv och rund är det nya idealet. Visst är det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter ju helt perfekt för min del!

      Radera