söndag 25 november 2012

Vart tar tiden vägen?


Här står jag i norra Ångermanland på ett nostalgibesök i min mammas hembygd. Huset som jag står framför förfaller mer och mer. En gång var där skola och handelsbod. Senare bodde min morbror och hans fru där. Nu är de båda borta, men så länge jag finns är i alla fall minnet av dem kvar. Alla mammas syskon är borta nu utom näst yngste brodern som finns på ett äldreboende och som inte har sin syn kvar längre. Hans sambo är borta, inga barn har han och vi syskonbarn är alldeles för långt borta från honom. Hans intressen var att läsa, skriva dikter och måla. Inget av det kan han göra längre. Visst är det sorgsamt att tänka på och inget kan man göra! Mammas yngre bror gick bort i somras. Veckan innan var jag på besök hos honom och såg då att han var väldigt dålig, men trots det glad åt besöket. Jag är glad att jag hann träffa honom en sista gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar