måndag 18 oktober 2010

Mysigt sällskap





Lördag natt och söndag natt har jag haft sällskap trots att maken är kvar på sjukhuset och kämpar med sina elaka bakterier.

Sonen och hans fru har jobbat natt båda två och hunden Akira har varit hos mig. Akira har gener från schäfer och rottweiler och det har blivit en bra kombination. Det är inte första gången jag är hundvakt, så hon är ganska hemmastadd och har funnit en bra sovplats i vår säng också. I fåtöljen står hon och spanar när hon hört något intressant utanför eller när hon väntar på husse och matte. En annan fördel med hennes sällskap är att jag kommer ut på den där promenaden som kanske inte blir av annars.

I lördags gick vi en riktigt lång promenad på en skogsstig i det härliga brittsommarvädret. Sen smakade det gott med lunch för både Akira och mig, men vi hade olika mat på menyn.

1 kommentar:

  1. Vilken fin hund - skönt med sällskap. Bra promenadkamrat också, gör ju att man verkligen kommer ut.

    SvaraRadera